muratsavas0409 | Date: Tuesday, 2019-04-30, 5:15 PM | Message # 1 |
Sergeant
Group: Users
Messages: 32
Reputation: 0
Status: Offline
| Devletin personel politikasınıoluştururken Bakanlar Kurulu’na yardımcı olan Devlet PersonelBaşkanlığı merkezi bir personel örgütü olarak tanımlanmaktadır.Personel çalışma politikaları ile ilgili sorumluluklarının yanında verilen eğitimle ilgili görev ve yetkiler ile bu eğitimden sorumla olan Eğitim Dairesi de mevcuttur. Eğitim dairesi kapsamında aday memurlarının yetiştirilmesi ile ilgili yönetmelik, devlet memurlarının eğitim planı, eğitim nedeniyle yurtdışına gönderilecek memur yönetmeliği ve yurt içinde mecburi hizmet karşılığı eğitim yönetmeliği gibi alanlarda çalışmak gibi yetkiler de yer almaktadır. Devlet Personel BaşkanlığıGörevleri Nelerdir? Maliye Bakanlığı ve İç İşleri Bakanlığı ortak çalışmaları ile sekretaryaları yürütülen Devlet Personel Başkanlığı 190 sayılı KHK ve ilgili yönetmelik hükümleri çerçevesinde yeralan çalışmalar neticesinde birtakım karar yetkilerine sahiptir. Kadro iptal, serbest bırakma, tahsis – tenkis, değişiklik, ihdas kararları gibi yetkilerinin yanında işe alım uygulamaları ve ilk defa devlet memuru olarak göreve başlayacaklar için oluşturulan sınav esaslarını belirlemek gibi yetkileri olan Devlet Personel Başkanlığı esaslarını Anayasa çerçevesindegenel yönetmelik ve kanunlara uygun olarak belirlemekle yükümlüdür. Devlet Personel Başkanlığı’nın yapısıyla, usul, esas, görev ve tarihçeler gibi konularda daha fazla bilgi almak için https://www.stendustri.com.tr/bilim-t....63.html adresini ziyaret edebilir ve buradan hizmetalabilirsiniz.
|
|
| |